לקראת הביקור: מה אזרחי ישראל חושבים על ממשל ביידן? | סקר

איתי גדסי No Comments on לקראת הביקור: מה אזרחי ישראל חושבים על ממשל ביידן? | סקר

לקראת ביקור הנשיא ביידן בישראל ביום רביעי הקרוב, ערך המכון הישראלי לדמוקרטיה סקר בזק ובדק מה אזרחי ישראל חושבים על ממשל ביידן | הסכם הגרעין:
75% אינם סומכים על ממשל ביידן כי יתחשב באינטרסים הישראליים בעת המו"מ עם איראן | הסקר המלא

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת ביקורו של הנשיא ג'ו ביידן, ערך המכון הישראלי לדמוקרטיה סקר בזק, אשר בחן את עמדות הציבור כלפי מדיניות ממשל ביידן בסוגיות שונות. הסקר נערך על-ידי פרופ' תמר הרמן, ד"ר אור ענבי וירון קפלן ממרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (606 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה.

במסגרת המגעים על הסכם גרעין עם איראן- רוב גדול של הישראלים (75%) אינם סומכים על ממשל ביידן שייקחו בחשבון את האינטרסים של ישראל בעת ניהול המגעים עם איראן על הסכם בנושא הגרעין. לא סומכים: בקרב יהודים – 79%, בקרב ערבים – 54%.

ביקור ביידן יביא פריצת דרך עם ערב הסעודית? הציבור הישראלי חצוי (44% לכל אחת משתי העמדות) בשאלת יכולתו של הנשיא ביידן להביא לפריצת דרך לקראת חתימה על הסכם עם ערב הסעודית. בקרב יהודים – מאמינים 46%, לא מאמינים 46%; בקרב ערבים – מאמינים 35%, לא מאמינים 39%.

ממשל ביידן והאינטרסים של ישראל במסגרת יחסי ישראל-ארה"ב- רוב הישראלים (54%) אינם סומכים על ממשל ביידן שייקחו בחשבון את האינטרסים של ישראל במסגרת עיצוב מערכת הקשרים הכוללת בין ישראל לארה"ב. לא סומכים: בקרב יהודים 57%, בקרב ערבים 40.5%.

ביקור ביידן יביא פריצת דרך עם הפלסטינים? רוב גדול מאוד (82%) בציבור היהודי אינם מאמינים שמאמצי ממשל ביידן יצליחו להביא פריצת דרך במגעים עם הפלסטינים. לא מאמינים: יהודים – 85% ערבים – 64%.

סקר בזק ביקור ביידן נערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך במדיה האלקטרונית ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 5-7/7/2022, רואיינו 503 איש ואשה בשפה העברית ו-103 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 4.06% ± ברמת בטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון מדגם.

 



0 תגובות